FUNDAȚIA LOUIS VUITTON


Nicicând nu mi-am imaginat ca o săptămână altfel să fie … în alt fel. Anul acesta am trăit o săptămână deosebită în care am avut șansa de a vedea Parisul.
Nici nu știu despre ce să povestesc mai întâi. Poate despre Muzeul Luvru care m-a fascinat prin măreție și grandoare, poate despre minunata Grădină Tuileries, sau poate despre obeliscul din Place de la Concorde, despre palatele văzute sau despre celebrul pod Alexandru al III-lea. Parisul văzut noaptea de pe vaporaș este magnific însă Cartierul latin a fost aproape de sufletul meu mai ales că am descoperit acolo o biserică ortodoxă în care se slujea în limba română și o statuie care-l reprezenta pe Mihai Eminescu.
Orele petrecute la școala pariziană au fost plăcute și interesante. Am aflat multe lucruri noi și am comunicat mult în limba franceză. Am poposit apoi la Disneyland – un tărâm de poveste pentru toată lumea.
În perioada petrecută la Paris ne-am dorit să vedem cât mai multe însă obiectivul cel mai puțin cunoscut dar care m-a impresionat a fost Fundația Louis Vuitton.
Când auzi Louis Vuitton cu siguranță te gândești la celebra casă de modă, poșete, genți sau accesorii de lux. Fundația Louis Vuitton funcționează ca muzeu de artă contemporană și centru cultural, din octombrie 2014. Noua clădire a fost concepută și creată de arhitectul canadian Frank Gehry și se află în Jardin d’Acclimatation din Paris. S-a vrut a fi ceva deosebit și acest lucru se remarcă încă de la o primă privire. Are aspectul unei corăbii care sfidează spațiul, timpul și legile fizicii dar care este integrată în cele mai mici detalii în mediul înconjurător – apă, pomi, verdeață, păsări. La ceremonia de inaugurare, președintele francez Francois Hollande a numit clădirea o „minune a inteligenței, creativității și tehnologiei”.
Construită din fier, lemn și sticlă, are o formă total asimetrică iar stabilitatea și echilibrul ei par a fi ceva fragil. Construcția nu este întâmplătoare și totul a fost gândit în cele mai mici detalii cu o mulțime de semnificații pe care ghidul a încercat să ni le explice.

1Mulțimea de oglinzi montate de-a lungul unui perete sunt pentru a ne invita să participăm la conturarea imaginii inedite a clădirii, o clădire vie, mereu în mișcare și transformare.

2 Spațiile interioare alternează cu cele exterioare, vegetația fiind prezentă fără a părea inoportună. Am apreciat o lucrare simbolistică ce cuprindea semne ale vieții pe pământ de-a lungul timpului. Interesant era modul de a prezenta „Ceea ce rămâne după noi…” : semne ale diferitelor stadii de civilizație, resturi menajere, păsări, pești, vegetație, roci.

DSCN7633

Clădirea cuprinde mai mute săli ce găzduiesc diferite expoziții temporare (noi am văzut expoziția  ”Cheile unei pasiuni”) sau permanente, ale unor artiști mai mult sau mai puțin celebri (Picasso, Matisse, Mondrian, Rothko, Giacometti etc.). Acolo am vizionat picturi, sculpturi, lucrări de artă contemporană și grafică dar privirea ne-a fost atrasă de ”Strigătul” lui Munch (http://www.francetvinfo.fr/culture/expos/le-cri-de-munch-expose-a-la-fondation-vuitton_863731.html) și de o miniatură a ”Coloanei infinitului” a lui Brâncuși, lucrată în lemn și care m-a făcut să mă simt foarte mândru că sunt român. http://www.fondationlouisvuitton.fr/expositions.html

Colonne sans finUn meteorit datând de 4000 de ani ne-a adunat pe toți curioși în jurul ghidului pentru a asculta detalii și alte informații.

5 Explorarea Parisului a continuat cu vizitarea impunătoarei Basilique du Sacré Cœur de pe Montmartre, a simbolului Franței – Turnul Eiffel, a Arcului de Triumf ce găzduiește Mormântul Soldatului Necunoscut.
Cartierul La Défense a uimit pe toată lumea prin imensele clădiri, cu forme și arhitectură modernă și mai ales ceea ce pare a fi o continuare în timp a Arcului de Triumf- La Grande Arche de la Fraternité.

6Am petrecut la Paris momente de neuitat împreună cu toți membrii grupului. Nu mi-am imaginat nicicând o astfel de experiență însă cu siguranță aș fi oricând gata să o repet.

Vlad Iacob, clasa a VII-a B

Acest articol a fost publicat în Activități europene. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Un răspuns la FUNDAȚIA LOUIS VUITTON

  1. Felicitari tuturor!

Comentariile sunt închise.