O EXPERIENȚĂ DE NEUITAT


Vestea că voi avea ocazia să vizitez Parisul m-a bucurat enorm. Eram foarte nerăbdătoare să ajung acolo cât mai repede și să văd cele mai vestite obiective turistice, despre care am învățat la orele de limba franceză. Am constatat că Parisul este un oraș foarte curat, iar spațiile verzi ies în evidență datorită florilor multicolore care îți încântă privirile.
Zilele petrecute acolo au fost puține și au trecut repede, dar m-am bucurat din plin de ele. Vizita la Muzeul Luvru a fost uimitoare, datorită miilor de tablouri din saloanele de pictură ale “Renașterii” italiene, spaniole și ale clasicismului francez, cele mai apreciate de public. Aici sunt și vedetele muzeului : ”Mona Lisa” a lui Michelangelo și gigantica “Nuntă din Cana Galilei” de Veronese.

Mona LisaLuvru NuntaDistracția de la Disneyland, cu siguranță nu o voi uita niciodată!

Gabi Purice DisneyExperiența trăită în plimbarea cu bateau-mouche pe Sena m-a făcut să înțeleg de ce Parisul este numit „Orașul luminilor”.
Vizitarea renumitului Turn Eiffel mi-a dat impresia că plutesc deasupra orașului. Panorama este minunată. Iată un apus de soare cu vedere spre Palatul Chaillot, care adăpostește Muzeul Omului, cartierul La Défense și Fundația ”Louis Vuitton”. Ce poate fi mai minunat ?

Tour Eiffel vuePanorama orașului am putut să o revăd și de la Bazilica Sacré-Cœur, de pe colina Montmartre, numai că aici eram cu picioarele pe pământ! (vizitați site-ul : http://www.sacre-coeur-montmartre.com/francais/histoire-et-visite/article/visite-virtuelle-panoramique-de-la).
Picturile abstracte de la Fundația ”Louis Vuitton” m-au pus pe gânduri, dar am avut noroc de un ghid care ne-a ajutat, pe mine și pe ceilalți, să intrăm cu adevărat în lumea în care ne purtau acele opere de artă. Știați că această clădire nu are nevoie de lumină artificială pentru că folosește sticla și oglinzile pentru dirijarea luminii ? În deplin acord cu natura !

Gabi Purice LVPlimbările prin cartierele pariziene ne-au cam obosit pe toți, dar grație locurilor și clădirilor de excepție, nu ne prea gândeam la oboseală.
Cursurile au fost distractive, am învățat câteva lucruri noi și m-au făcut să cred că franceza este într-adevăr o limbă frumoasă, pe care trebuie să o înveți dacă vrei să fii european.
Recunosc că de-abia pe la jumătatea sejurului am realizat ca sunt tocmai în Paris și asta probabil din cauză că eram uimită de locul în care mă aflam.

Lăsând la o parte oboseala și micile probleme de pe parcurs, a fost o excursie de excepție datorită căreia am avut onoarea sa vizitez niște locuri la care doar puteam visa. O astfel de trăire nu se poate uita și îmi voi aminti mereu cu drag de ea!

Gabriela Purice, clasa a VII-a A

Acest articol a fost publicat în Activități europene. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.