A treia reuniune a proiectului Comenius


În perioada 7 – 11 mai 2012 s-a desfăşurat la şcoala ‘Institut L՚Alt Bergueda’ în  localitatea Baga, din Spania, a treia reuniune în cadrul parteneriatului multilateral Comenius – „A rainbow over Europe: Culture, Education, Tradition, Art, History ”.

La  reuniune au participat cadre didactice  și elevi din fiecare țară parteneră în proiect.

Din partea Școlii Nr. 6 „Grigore Antipa” Botoșani, au participat :

  • d-na Alina Păduraru, profesor de educaţie plastică, coordonator proiect Comenius
  • d-na Elena Irimescu, profesor de limba engleză, membru  în echipa  de  proiect
  • d-na Anca Elena Iacob, profesor învățământ primar, membru în echipa de proiect
  • Alexandru Arsenie, elev în clasa a VII-a
  • Adrian Florariu, elev în clasa a VII-a

Obiectivele acestei întâlniri de proiect au vizat:

  • familiarizarea tuturor participanţilor cu particularităţile sistemului de învăţământ din Spania;
  • cunoaşterea specificului local, a obiceiurilor şi tradiţiilor specifice precum şi înţelegerea valorilor culturale şi istorice prin intermediul vizitelor tematice;
  • stimularea dobândirii active de către elevi (învăţare prin activitate practică/ a învăţa prin a face) în cadrul unor ateliere de lucru variate care îi vor pregăti pentru cariera viitoare);
    • promovarea cooperării transnaţionale şi a schimburilor între şcolile implicate în proiect prin folosirea TIC, și a cunoștințelor de limbă engleză;
    • prezentarea activităţilor derulate în perioada martie-mai, la nivelul fiecărei instituţii implicate;
    • stabilirea perioadei în care se vor derula mobilităţile din anul viitor;

 Programul celor cinci zile de reuniune a fost dens, minuțios conceput şi organizat de gazdele noastre, colegii din Spania.

Prima zi a debutat cu  o vizită de documentare a unor importante obiective  din Barcelona- Passeig de Gracia, Cartierul Gotic, Catedrala, Palau de la Musica, Port Olimpic şi Sagrada Familia-care reflectă aspecte din cultura, arta și istoria acestui oraș.

Elevii şi profesorii au avut ocazia să descopere arta catalană dar şi monumente intrate in patrimoniul mondial, să compare cunoştinţele teoretice acumulate la orele de istorie , muzică sau istoria artei cu cele adunate la faţa locului. Elevii au avut prilejul să utilizeze limba engleză in discuţiile cu specialiştii de la diverese muzee sau in discuţiile cu ceilalţi elevi implicaţi în proiect.

La Baga am ajuns în seara aceleiași zile iar elevii din fiecare țară au făcut cunoștință cu elevii și familiile unde au fost găzduiți pe perioada desfășurării reuniunii.

ImageImageMarți, 08.05.2012 a avut loc în cadrul Institut L՚Alt Bergueda, primirea oficială a tuturor participanților la proiect. Primarul localității Baga, Consilul director al  Şcolii din Baga, elevii şi  părinţii acestora au întâmpinat oaspeţii din ţările  partenere printr-un moment festiv în care au fost prezentate dansuri specifice zonei dar și unor sărbători (dans de Sardana). A urmat apoi prezentarea școlii, participarea elevilor și a cadrelor la activități practice la clase precum şi discuţii ale cadrelor didactice privind sistemul de învăţământ şi metode moderne de predare în şcolile din ţările partenere..

Dupa amiază, am vizitat vechea așezare – Baga medieval, centrul de ceramică (cu aplicații practice)  şi Parcul Natural El Cadi-Moixero (vizită precedată de vizionarea unui film despre specii protejate în zona munţilor Pirinei şi discuţii cu specialişti privind strategii locale de protejare a mediului). După amiază profesorii au discutat despre diferenţele între diverse sisteme de învăţământ , timp în care elevii au participat la cursuri de dans tradiţional catalan iar la sfârşitul zilei ne-am întâlnit toţi in sala de sport unde am jurizat concursul de dans învățat , fiind premiată cea mai bună echipă- Lituania .

În următoarea zi, miercuri, 9.05.2012, elevii din toate şcolile au  prezentat filmuleţele pregătite de fiecare ţară referitoare la tradiţiile şi sărbătorile de primăvară şi de Paşte din ţările participante la proiect.  De asemenea a fost prezentat filmul primelor două întâlniri de proiect, din România și din Turcia.

Au urmat „Jocurile olimpice” – activități comune ale elevilor  din Baga și din țările partenere în proiect. Toți copiii au avut posibilitatea de a opta pentru proba fizică la care să participe: alpinism, fotbal, baseball, alergare.

Ziua de joi a fost dedicată cunoaşterii istoriei, geografiei şi artei regiunii in cadrul unor discuţii cu specialişti de la  Grădinile Artigas, grădini realizate de arhitectul Antonio Gaudi. A urmat vizita la Muzeul Cimentului- o veche fabrică dezafectată unde am înţeles nu doar ce înseamnă cimentul ci şi influenţa prafului asupra regiunii pentru o lungă perioadă e timp.

Ziua s-a încheiat cu partea a doua a „lecției de muzică”, lecție inițiată în cadrul întâlnirii din Turcia. Fiecare a încercat să cânte un cântec specific uneia din țări, dar în limba țării respective. Totul a fost distractiv, dar și educativ în același timp, deoarece elevii au avut astfel posibilitatea de a învăța cuvinte în limba fiecărei țări participantă la proiect. Elevii participanţi au fost premiaţi cu diplome.

Ultima zi a reuniunii de proiect, vineri 11.05.2012, a  însemnat inca o dată o incursiune in istoria Cataloniei  prin vizitarea mănăstirii Montserrat- o expresie a frumusetii curajului si spiritului omenesc.   Elevii și profesorii  au continuat apoi drumul  spre Barcelona, unde au făcut un tur al orașului, poposind în cele din urmă în port, unde  au completat chestionarele cu care s-a încheiat  cea de-a treia reuniune în cadrul parteneriatului multilateral Comenius – „A rainbow over Europe: Culture, Education, Tradition, Art, History ”.

 Pe parcursul întregii perioade au avut loc numeroase întâlniri în care  s-au discutat  situații legate de bunul mers al proiectului. S-u purtat discuţii despre revista şi îmbunătăţirile care trebuiesc aduse- ca produs final al primului an, dar s-au prezentat și alte aspecte legate de activităţile realizate.

Au avut loc deasemenea discuţii privind responsabilităţile şi atribuţiile fiecărei echipe de proiect din ţările partenere la realizarea activităţilor care urmează a se desfăşura în anul şcolar următor, hotărâdu-se ca toate activităţile să fie monitorizate în cadrul reuniunilor de proiect.

Reuniunea din Spania  a fost una foarte densă, bogată în evenimente, în timpul căreia s-au sedimentat legăturile dintre elevii şi profesorii din cele opt țări partenere în proiect. Toți și-au manifestat dorinţa de colaborare în vederea  promovării obiceiurilor, tradiţiilor, a valorilor culturale şi istorice specifice țărilor lor.

 

ImageImage

ImageImageImageImage

ImageImageImageImageImageImage

Image

Image

ImageImageImageImageImage

Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.