Proiectul „A rainbow over Europe”- reuniune Turcia


Intre 26 si 30 martie s-a desfăşurat la Bursa, în Turcia, a doua reuniune in cadrul parteneriatului multilateral Comenius – „A rainbow over Europe Culture, Education, Tradition, Art, History ”.

Delegaţia scolii noastre,  a fost formata din următorii reprezentanţi:

d-na Păduraru Alina, profesor de educaţie plastică, coordonator proiect Comenius

d-nul Simion Abel Fanica, director, membru  în echipa  de  proiect

d-na Ababei Bianca, profesor invatamant primar, membru in echipa de proiect

precum si elevii Apetroai Catalina, Matei Iuliana, Anton Cosmin, Calistrat Emil  din clasa a VII-a  care s-au remarcat pe parcursul anului şcolar trecut prin rezultate deosebite la învăţătură şi implicare in proiectele şcolii.

Între obiectivele acestei întalniri de proiect pot evidenţia următoarele:

  • familiarizarea tuturor participanţilor cu particularităţile sistemului de învăţământ din Turcia;
  • prezentarea activităţilor derulate în perioada noiembrie- martie la nivelul fiecărei instituţii implicate;
  • prezentarea si schimbul de produse pentru prima etapa a proiectului;
  • organizarea de workshop-uri pentru elevii si profesorii participanţi la reuniune;
  • stabilirea perioadei în care se vor derula mobilităţile din Spania si cele din anul viitor;
  • cunoasterea specificului local, prin intermediul vizitelor tematice;
  • ameliorarea competenţelor de comunicare în limba engleză, limba comuna a proiectului.

Cele cinci zile de reuniune au avut un program deosebit de bogat, pregătit si organizat de gazdele noastre, colegii din Turcia.

 

a)      activităţi de cunoaştere a participanţilor şi a şcolii-gazdă:

În  prima  zi  a  reuniunii directorul  Şcolii din Gursu-  Bursa, elevii şi  părinţii acestora au întâmpinat oaspeţii din ţările  partenere printr-un moment festiv, au prezentat şcoala şi a av cu  delicatese traditionale. La  acest  moment  solemn  s-a  ascultat imnul  Turciei , urmat de dansuri traditionale, interpretat  de elevii de  gimnaziu.

Următorul punct  pe  ordinea  de  zi  a fost   prezentarea celor mai reprezentative clădiri din fiecare ţara parteneră.

b)      activitati de management de proiect:

Pe parcursul celor 5 zile au avut loc numeroase intalniri de proiect la care  s-a discutat despre comunicarea intre parteneri, apoi s-au definitivat diferite aspecte cu privirea la activitatile ce vor avea loc pe parcursul acestei reuniuni.

Au avut loc dezbateri legate de produsele finale care urmează a fi realizate pe parcursul primului an unde s-a hotarat ca  fiecare ţară participantă sa propună o variantă a  elaborarii produsului final al proiectului- o carte , s-a  stabilit data  exactă a reuniunii din Spania- Baga  şi activităţile care vor fi realizate.

Au avut loc deasemeni discuţii privind activităţile care urmează a se desfăşura în anul şcolar 2012-2013 şi s-a hotărât ca toate activităţile să fie monitorizate cu prilejul reuniulor de proiect.

 

c)      Activităţi de cunoaştere a specificului local :

Am urmărit program artistic realizat de catre elevii din Turcia in care s-au prezentat momente de dans, piese de dramaturgie traditionale, teatrul umbrelor.

In aceeasi seara au fost prezentate diferite mancaruri traditionale.

In   a doua zi a reuniunii de proiect  Comenius,  elevii  şcolii din Bursa  au planificat  o întâlnire cu trecutul., o impresionantă vizită in casele vechilor pasi, sultani , a cruzilor cotropitori si a unora dintre cei mai buni negustori ai vechilor timpuri. Elevii turci au fost ajutati pe parcursul intregii expuneri de catre specialistii de la diverse muzee: Nicae Castle and Nicaea church

Elevii au participat la  o activitate intitulată: “Să menţinem tradiţiile vii”, în care au  avut  posibilitatea sa viziteze un atelier de ceramica şi să ia lecţii de olărit.

 

d)      Activităţi legate de tradiţii, cultură, istorie, artă in toate ţările partenere

Ziua a doua a reuniunii a inceput in forta, fiind prezentate dansurile traditionale ale Romaniei, Poloniei si Italiei. In cadrul acestei activitati dansul s-a dovedit a fi un mijloc deosebit de creare a legaturilor intre parteneri.

In dupa-  amiaza acelei zile a urmat din nou o incursiune in ceea ce inseamna schimb cultural. Elevii scolii din Bursa au prezentat un program artistic, in care au descris obiceiuri traditionale de nunta, elevii si profesorii din ţările partenere fiind invitaţi să  participe activ şi să facă parte din coregrafia intregului spectacol.

Cea de-a  patra zi a inceput la scoala unde elevii din toate şcolile au  prezentat filmuleţele pregătite de fiecare ţară referitoare la tradiţiile specific  ţării şi  zonei  din care provin.

A urmat apoi a activitate interactiva in care elevii au  avut prilejul, cu ajutorul unor specialisti sa descopere tainele tehnicii ebru. Activitatea a reprezentat o noutate atat pentru profesorii cat si pentru elevii implicati in proiect. Ziua s-a finalizat cu o dezbatere pe tema parcursului  tehnologiei si stiintei, intre trecut si viitor. Dezbatere a fost  urmata de o vizita in Centrul  de Cercetare Stiintifica si Tehnologica.

Ziua de vineri a adus in prim plan latura competitiva avand loc o expozitie a replicilor realizate de elevi după picturi faimoase din fiecare ţară. Vernisajul a fost urmat indeaproape de prezentarea suvenirurilor din fiacre tara . Fiecare tara partenera si-a prezentat propiul suvenir, semnificatia precum si importanta pe care o are acesta in propria cultura.

A urmat apoi o parte plina de haz , datorat pronuntiei deficitare, in care fiecare tara partenera trebuia sa interpreteze in limba natala a acelorlalte tari, un cantec traditional. S-a hotărât ca acestă activitate să fie reluată şi pe parcursul următoarei reuniuni astfel încât şi alţi elevi să poată vorbi în limbil partenerilor de proiect.

A urmat apoi o scurta vizita la Centrul Cultural, unde profesorii turci ne-au incantat cu o frumoasa prezentare de moda- interpretare făcută după veşmântul tradiţional derviş

Reuniunea din Bursa  a fost una foarte utilă şi bogată in evenimente, in timpul căreia s-au creat legături strânse intre elevii şi profesorii din cele opt tari care s-au reîntâlnit aici, prin dorinţa de completare reciprocă in asumarea si îndeplinirea responsabilităţilor, iniţiativa pozitiva, ca intr-o adevărata familie, in care 8 şcoli partenere au încercat să găsească împreună soluţii pentru problemele întâmpinate până în prezent şi s-au luat decizii importante si necesare pentru următorii paşi in derularea proiectului.

Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.