SAPTAMANA COMENIUS


In saptamana 2-8 mai 2011 se desfasoara in intreaga tara Saptamana Comenius.

Si in scoala noastra se desfasoara activitati cu aceasta tema .

Marti, 3 mai a avut loc diseminarea proiectului Comenius „Young -Bridges for the future” pe care scoala noastra il coordoneaza. prezentarea a fost facuta de catre doamna profesoara Alina Paduraru, coordonator al proiectiului.

   

S-a realizat o miniexpozitie cu tema „Scoala mea in Europa” cu lucrari artistice-plastice  realizate de catre elevii claselor V-VIII indrumati de catre doamna profesoara de educatie plastica – Alina Paduraru.

   

Elevii  indrumati de catre doamna profesoara Raileanu Sabina si coordonatorul proiectului international Comenius- profesor Alina Paduraru , au scris eseuri cu tema „Sunt Roman sunt European” dintre care cele mai bune le prezentam mai jos:

SUNT EUROPEAN, SUNT ROMÂN

 

Romania a aderat la Uniunea Europeană în anul 2007. Acesta a fost un moment istoric, foarte important pentru toţi românii.

Eu, ca cetăţean roman, sunt mândru că ţara noastră a reuşit să facă acest lucru cu succes. Aceasta înseamnă că membrii Uniunii Europene vor ajuta România să se dezvolte din punct de vedere economic, social şi cultural.

Dar aceasta implică îndatoriri şi responsabilităţi de ambele părţi.

Eu, ca român şi în mod egal cetăţean european, am nişte responsabilităţi potrivite vârstei mele. Mai întâi , trebuie să învăţ cât pot de bine lucruri utile pentru cariera mea viitoare şi pentru viitorul ţării mele.

Datoria mea este să mă comport în conformitate cu legile şi regulamentul Uniunii Europene. Este datoria mea să respect toti oamenii indiferent de naţionalitatea şi religia lor.

Eu trebuie să respect natura şi să încerc să-i conving pe ceilalţi oameni că noi distrugem parte din viaţă poluând mediul.

 Este responsabilitatea mea să respect pe ceilalţi oameni şi să mă bucur de respectul lor reciproc în armonie perfectă.

            Eu sunt fericit că m-am născut în aceste vremuri şi trăiesc aici. Eu sper că ţara noastră va avea un viitor mai bun când vom face viaţa pe continental nostru mai bună. A fi ţară membră a Uniunii Europene este ca şi cum am deschide larg uşile unei lumi noi şi promiţătoare.

Anton Cosmin, clasa VI D

SUNT EUROPEAN,

SUNT ROMÂN

 Patria este în interiorul nostru şi noi o luăm cu noi  cand călătorim peste mări şi ţări. Doar când suntem singuri avem emoţii în momentul în care ne aducem aminte de locul din care am venit si  considerăm că este dificil să găsim comfort şi alinare în lacrimi. Patria nu este tărâmul unde locuim  după regula întâmplării ci tărâmul care poartă amintirea sângelui şi oaselor strămoşilor.

Iată cum scriitoruil roman Barbu Ştefănescu Delavrancea a definit patria şi noi avem motive să ne simţim mândri că suntem cetăţeni ai acestei ţări.

Noi am câştigat dreptul de a fi europeni promovând valorile şi traditiile noastre culturale, istorice. Sunt mulţi români care au făcut ţara noastră faimoasă in Uniunea Europeană şi pretutindeni în lume. Noi suntem oameni deosebiţi, ospitalieri, harnici, hotărâţi, isteţi.

Putem menţiona numele personalităţilor importante care au făcut România cunoscută printre valorile europene. Poetul naţional Mihai Eminescu, istoricul Nicolae Iorga, sculptorul Constantin Brâncuşi, violonistul şi compozitorul George Enescu, gimnasta Nadia Comăneci, tenisman-ul Ilie Năstase sunt numai câteva nume care au dat  faimă şi măreţie Romaniei, făcandu-ne să ne simţim mândri de ei.

Este datoria fiecărui român să facă ţara sa cunoscută în Europa. Cetăţeanul român care iubeşte profund ţara sa o va promova împreună cu valorile sale oriunde este şi călătoreşte în lume.

Eu, ca cetăţean român, sunt în egală măsură european.

 

Caşcaval Ionuţ, clasa VII A

SUNT EUROPEAN, SUNT ROMÂN

 Dincolo de realitate există o lume a sentimentelor care este sursa puterii noastre de  a merge mai departe, de a depăşi obstacolele vieţii în secolul în care trăim.

Poate că arma cea mai puternică cu care se luptă împotriva răutăţii oamenilor este copilăria. Sunt copil şi mă simt norocos  pentru că viaţa mi-a oferit prea multe şanse şi nu le-am valorificat întotdeauna la maxim.

Există atât de mult talent în rândul copiilor săraci care nu-l pot valorifica din cauza indiferenţei oamenilor care ar trebui să le dea o mână de ajutor.

Toate aceste lucruri au fost văzute în mod diferit începând din 2007 când ţara noastră a păşit peste pragul Uniunii Europene. Acesta este momentul istoric când .noi, copii României, am devenit beneficiarii dreptului de a învăţa în ţară şi în străinătate.

Pentru mine egalitatea între copii  ar trebui să reprezinte un mod de a trăi, nu numai o idée abstractă care pare imposibil de abordat.

Copiii ar trebui să fie trataţi în mod egal pretutindeni în lume. Culoarea pielii, religia, statutul social al copilului nu ar trebui sa determine culoarea sufletului unui copil.

Ecologia studiază fiinţele vii şi habitatul acestora. Intrucât omul poluează mediul înconjurător, este datoria noastră să îl protejăm. Noi, elevii, încercăm să avertizăm oamenii despre ameninţarea de a distruge viaţa. Noi devenim membrii ai Eco-şcolii şi suntem implicaţi în proiecte şi activităţi de protejare a mediului.

România poate face progrese cu contribuţia noastră. Noi facem visele să devină realitate!

Dănuţă Laura, class VII A

About bridges4future

This is a blog about Comenius Project 2009-2011 "Young - Bridges for the future".
Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.